Laatste horde? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hanny en Hans Abels en Hesseling - WaarBenJij.nu Laatste horde? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hanny en Hans Abels en Hesseling - WaarBenJij.nu

Laatste horde?

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hanny en Hans

06 December 2007 | Nederland, Amsterdam

Het Havenziekenhuis.
De laatste plek waar in onze voorbereidingen nog selektie plaatsvindt. Hebben we niks ernstigs onder de leden dat een langer verbijf in Ethiopië in de weg gaat staan? Nee dokter, wij denken van niet. Maar de stapeltjes formulierpapier en de database-informatie die we vandaag in het Havenziekenhuis samen hebben lopen genereren zullen pas over een paar weken in een OK of niet uitmonden. Dus wachten we maar af. O nee, we wachten niet af. We hebben tenslotte de tickets al geboekt. Niet met de aanbevolen VSO BMI/BA vluchten via Heathrow en Amman, want daar kon maar 20 kilo bagage per persoon mee. Beetje weinig als je voor één of twee jaar gaat landverhuizen... Dus vliegen we rechtstreeks met KLM, waar zomaar 46 kilo per persoon mee mag.

Het zijn best drukke maanden geweest sinds Arba Minch University begin oktober bevestigde dat we welkom waren via VSO. Hanny trok gelukkig meteen het grootste deel van de organisatie naar zich toe. Dus we hebben al achter de rug: reparaties aan het vastgoed; opslag van een flink deel inboedel; herinrichten voor verhuur; leveranciers / abonnementen / verzekeraars / banken opzeggen, inlichten, en wijzigen; afscheidsetentjes geven, ontvangen en plannen; en nog veel meer.

Leuk om alle reakties van mensen te horen! Voornamelijk heel positief; hoewel sommige van mijn collega's van met name bureaus uit de vroegere oostbloklanden me aankeken met een blik van 'wat bezielt jullie'. Kan je nagaan. Zijn zij nog druk bezig met een beetje luxe bij elkaar te verdienen, ga jij plotseling voor bijna nop ergens heen waar gewoon geeneens luxe ís. Gisteren hadden we weer een treffen met 21 bureaus van all over Europe, en ik moest heel wat hartelijke handen schudden, want het was de laatste keer dat ik er bij was. De vrienden uit de Slowaakse republiek hadden zelfs een mooi wandbordje meegebracht als afscheidscadeau. Jammer dat de stijl ervan niet echt appelleerde aan wat Hanny graag aan een muur ziet hangen. En het was nog wel zo goed bedoeld, en we hebben er nog wel zo lekker een afscheidsbiertje op gedronken.

Op naar de laatste werkdag! Dat zal 18 januari worden, na een afscheidsreceptie op de 17e laat in de middag... Nog 25 werkdagen!